Sõsar logo valge

"Tänulikkus"

40. Osa

Kuidas väikseid asju märgata?

Tundub, et meie aju on juba nii loodud, et asjad, mis meid pikemat aega ümbritsenud on, kipuvad iseenesestmõistetavaks muutuma. Selle asemel, et pöörata tähelepanu ja olla tänulik selle eest, mis meil juba olemas on ja mida saavutanud oleme, võrdleme ennast ikka ja jälle nendega, kellel on rohkem ja kellel meie arvates paremini läheb.

Muidugi ei aita sotsiaalmeedia sellele sugugi kaasa, sest seal näidatakse ju ikka ja alati oma elu parimat külge.
Meie aju aga seda nii ei analüüsi ja sisendab meile pigem seda, et meil on järelikult midagi puudu ja oleme kuidagi halvemad, kui meil ei ole seda, mida neil, kelle elusid sotsiaalmeedias jälgime.

Enda pidev võrdlemine teiste, meie enda arvates edukamate inimestega, tekitab aga pidevaid negatiivseid emotsioone ja viib paljusid depressioonini.

Aga kuidas keskenduda hoopis sellele heale, mis meil juba olemas on ja lõpetada enda teistega võrdlemine?
Ma tean, et see ei ole sugugi lihtne ülesanne, sest vana muster on meie ajju nii tugevalt kodeeritud, et ta ei taha kohe üldse sellest lahti lasta aga nagu ikka suurte muutuste puhul, tuleks alustada väikestest sammudest.

Selleks, et hakata enda ümber märkama rohkem positiivset, aitab see, kui kirjutad iga päev üles asju, mille eest just sellel päeval tänulik oled.

Alustada võid näiteks “väikeste” asjade märkamisest, nagu näiteks soe tuba, jooksev vesi, see, et Sa ei pea tühja kõhtu tundma ja Sul on kasvõi põhiharidus, mis suurele osale maailmast kättesaamatuks on jäänud.

Ma olen tänulik ka selle eest, et elan turvalises riigis, soodne arstiabi on mulle alati kättesaadav, kui seda vaja peaks minema, mul on suurepärane pere, armsad sõbrad ja hea tervis.
Olen tänulik ka iseendale, et mul on olnud kannatust saada kõrgharidus, olen olnud oma ettevõtmistes julge ja isegi selle eest, et emotsionaalselt rasketel päevadel üldse ennast voodist välja ja riidesse olen saanud.
Olen tänulik, et oskan nii rõõmustada, kui kurvastada ja tunda nii mõnu, kui valu, sest ilma halvata ei saa ju ka olla head.

Kui hakkad teadlikult märkama selliseid “iseenesestmõistetavaid” asju enda ümber, muutub ka mõttemaailm hetkega positiivsemaks, sest asju, mille eest tänulik olla on ju tegelikult nii, nii palju!

Tänulikkuse väljakutse:

Mis Sa arvad, kas oled valmis ühinema väikse tänulikkuse väljakutsega?

Väljakutse ainus reegel on see, et kirjutad järgmise 30 päeva jooksul iga päev üles vähemalt kolm asja, mille eest just selle päeval tõeliselt tänulik oled.

Seda võid teha nii paberile, märkmikku, kui nutiseadmesse, kuid kirjuta need kolm asja alati kohta, kust saaksid neid pärast vaadata, sest kui oled seda juba kuu aega teinud ja siis vaadates tagasi sellele, kui pikk on Su nimekiri, näed kui palju Sul on elus asju või hetki, mille üle rõõmu tunda! 

Eriti hea oleks veel see, kui teed seda koos mõne pereliikme või sõbraga, sest jagatud rõõm on ju alati suurem ja seda on ka motivatsioon igapäevaselt jätkata.
Mina olen küll seda, mille eest tänulik olen, juba pikka aega iga päev endale üles kirjutanud, kuid ei ole veel proovinud seda kellegiga koos teha, seega otsustasin seekord väljakutse esitada oma õele.
Leppisime kokku, et saadame üksteisele iga päev sõnumi teel need kolm asja ja vaatame pärast, kas ja kuidas see meie mõtlemist mõjutanud on.

Kellele Sina väljakutse esitad? 🙂

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.