Sõsar logo valge

"Kuidas väikeste sammudega järge pidada"

13. Osa

Mida eesmärkide seadmisel silmas pidada?

Nagu juba enne oma postitustes rääkinud olen, algab iga suur saavutus väikestest sammudest. Kui eesmärk tundub liiga suur ja kauge, siis kaotame fookuse ja suuna ning nägemata progressi, kaob ka motivatsioon sinna suunas liikuda.

Just sellepärast on oluline eesmärkide seadmisel mitte paika panna vaid lõppeesmärk, vaid igapäevased või iganädalased sammud, mille suurema eesmärgi saavutamiseks teed.
Tehes iga päev väikseid samme, tagad selle, et ei tekita ajus ülekoormust ja liigud lihtsalt vähehaaval samm-sammult sihi suunas, kuni ükskord oledki justkui märkamatult kohale jõudnud.

Kas oled vahepeal mõelnud, mis on Sinu unistused ja eesmärgid? Ja kas seadsid paika need väikesed sammud, mida peaksid igapäevaselt tegema, et vaikselt ja sujuvalt eesmärgi suunas liikuda?

Kui oled seda teinud, siis vaata veel korra üle ja veendu, et seatud eesmärgid oleksid:

  1. Spetsiifilised, ehk siis kindlalt määratletud. Näiteks eesmärk “tahan rikkaks saada” ei ole piisavalt spetsiifiline. Parem on seada täpne eesmärk, mis ütleb näiteks: “soovin viie aastaga teenida 10 000€ kuus, mida teen läbi oma loodud ettevõtte, mis tegeleb koolituste pakkumisega.”
  2. Realistlikud ja täidetavad, sest kui sead endale liiga kõrged eesmärgid, mida tegelikult täita ei suuda, on pettumus kerge tulema. Samas, see ei tähenda, et Sa ei peaks suurelt unistama! Unista suurelt, aga igapäevased sammud selleni jõudmiseks peaksid olema lihtsasti täidetavad.
  3. Mõõdetavad, et saaksid järge pidada sellega, kas oled oma suurele eesmärgile juba mõne sammu võrra lähemale jõudnud. Mõõta saad näiteks seda, mitu kätekõverdust teha jõuad, kui palju kilosid oled kaotanud, mitu raamatut lugenud mingi aja jooksul ja nii edasi ning panema paika ka selle, millal oled eesmärgini jõudnud.
  4. Ajaliselt määratletud, nii et saaksid märkida iga eesmärgi taha, mis ajaks see tehtud peaks olema. Väikeste sammude puhul saaksid selle tegevuse näiteks igapäevaselt oma kalendrisse märkida, suuremate puhul pane paika kuupäev, mis ajaks see saavutatud peaks olema. Näiteks, kui soovin kaotada 5kg, märgin kalendrisse, et olen näiteks viie kuu pärast soovitud kaalu saavutanud, ning lisan ka igapäevased sammud, mida teen, et selleni jõuda.

Kui oled seda teinud, siis jagan hea meelega lihtsat nippi, mida mina oma eesmärkide igapäevaseks järgimiseks kasutan ning mis minu puhul suurepäraselt toimib.

Mis on minu lemmik tööriist?

Minu lemmik tööriist on platvorm ja äpp nimega Asana. Mille leiad SIIT.

Kui lood Asanasse konto saad oma eesmärgid seada eraldi projektideks, mille alla saad seada nii palju samme, kui soovid, mida saad sealt ka omakorda veel väiksemateks sammudeks liigitada.

Asana võimaldab kõik sammud ja vaheesmärgid kalendrisse märkida ning neid saab ka kordama panna kas siis igapäevaselt, iganädalaselt või periooditi. Kui seda teed, siis loob programm Sulle igapäevase nimekirja selle päeva tegevustest, mille juures saad linnukesi tegema hakata, kui tegevus tehtud on.

Tehtud tegevuste juurde linnukese märkimine mitte ainult ei aita Sul järge pidada sellega, mida Sul sellel päeval teha oli vaja, vaid annab Sulle ka kiire dopamiini, ehk õnnehormooni süsti, mis on ajule ülesande sooritamise eest nii suur auhind, et ta soovib seda üha rohkem teha.
See tegevus omakorda on suureks abiks uute harjumuste loomisel, sest kui oled seda juba mõnda aega teinud, siis hakkab aju Sulle juba iseseisvalt meelde tuletama, et ta ju väga tahaks jälle sinna kastkesse linnukesi teha, mis tähendab, et Sa ei pea enam kasutama tohutut tahtejõudu, et igapäevased vajalikud eesmärgid täita!

Kui leiad, et sellest võiks ka Sulle kasu olla, siis leiad Asana SIIT, ning kui oled endale konto loonud, siis lae alla ka äpp, et saaksid oma eesmärke alati endaga kaasas kanda ja ülesandeid kohe täidetuks märkida, kui need tehtud oled saanud.

Kui Sulle ei meeldi elektroonilisi vahendeid kasutada, siis võid loomulikult oma eesmärke ka kalendermärkmikku märkida, kui see Sulle mugavam või käepärasem on, sest ka paberile linnukeste tegemine või tehtud ülesande mahatõmbamine tekitab ajus soovi seda veel ja veel teha.

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.