Sõsar logo valge

"Kevadväsimus"

32. Osa

Mis on kevadväsimus?

Kas tunned ka ennast praegu ja tavaliselt kevadeti väsinu ja loiuna, energiat üldse ei ole, tuju on nullis ja tundub nagu aju töötaks ainult poole vinnaga?
Mina küll tunnen ja nüüd tagantjärgi eelnevatele aastatele mõeldes on see alati kevadeti nii olnud, kuid alles nüüd hakkan esimest korda teadlikult vaatama selle põhjuseid ja lahendusi.

Öeldakse, et kevadväsimus, nagu ka talvine depressioon on põhjamaadel elavatel inimestel tavaline nähtus, nii et kui seda tunned, siis Sa ei ole kaugeltki ainus.
Kevadel peab meie keha ennast suverežiimile ümber lülitama ja see võtab aega ja energiat ning võib seega kehale koormav olla. Loomulikult mõjutab meid ka see, et oleme juba palju kuid elanud väga vähese päikesevalgusega ning ilmselt on ka meie toidulaud vitaminivaesem ja kehale raskem, kui suvel.
Lisaks sellele nõrgeneb kevadel meie immuunsüsteem ja seega oleme viirustele ja külmetushaigustele rohkem vastuvõtlikud. Seda on näha ka praegusest pandeemiaolukorrast, mis on viimase aasta jooksul meile tohutuks stressiallikaks olnud ja seega organismi veelgi rohkem kurnanud ja nõrgestanud.

Samas aga just praeguse olukorra pärast on eriti oluline, et aitame oma kehal kiiremini taastuda, et ta saaksime end paremini ründava viiruse eest kaitsta.

Mida teha, et kevadväsimusega võidelda?

Öeldakse, et kevadväsimus kestab tavaliselt paar nädalat kuni kuu. Aga kuidas seda enda jaoks lihtsamaks teha ja aidata kehal ennast kiiremini ümber lülitada?

Ütlen ausalt, et mina ka täpselt veel ei tea, mis kevadväsimuse puhul toimib ja mis mitte ning loomulikult on see igaühe jaoks erinev. Mina plaanin aga proovida järgmisi nippe, mille puhul tean, et nad igas olukorras kasulikud on, ning aitavad keha ja vaimu tasakaalu taastada.

Minu nipid on järgmised:

  • Muudan oma toidulaua kevadisemaks, mis tähendab, et lisan menüüsse rohkem puu- ja köögivilju, marju ja muud värsket ja tervislikku, et oma keha ja aju turgutada.
  • Hea mõte on perearsti juures oma vere vitamiini taset kontrollida, sest võib juhtuda, et on puudu D-vitamiinist, rauast või muust, mis võivad väsimust tekitada. Kui tead, millisest vitamiinist Sul kõige rohkem puudu on, saad seda tasakaalu lihtsasti nii toidu, kui vitamiini tablettidega reguleerida.
  • Annan oma kehale aega korralikult välja puhata. Magan mõnuga igal öösel 8 tundi ja ei sunni ennast vara ärkama. Tean, et varem ärkamine tuleb ka kevade algusega iseenesest, seega praegu magan rahus hommikuti kauem.
  • Tean, kui oluline on füüsiline aktiivsus ja liigutan ennast ikka regulaarselt, kuid praegu, kui tunnen, et mu keha on niigi ülekoormatud, võtan ka trenniga natuke rahulikumalt.
  • Veedan aega värskes õhus ja teen iga päev jalutuskäigu ka siis, kui tunnen, et kohe üldse ei taha õue minna. Tean, et kui olen juba välja läinud, siis on see tegelikult mõnus ja olen iseendale tänulik, et ikkagi läksin.
  • Tegin kevadpuhastuse, et anda värske algus uuele aastaringile. Viisin taaskasutusse vanad riided, mida enam ei kandnud ja viskasin minema katkised ja kasutud asjad ning seda tehes korrastasin ka oma katkiseid ja kasutuid mõtteid, mis mind segasid. See andis nii toale kui mõtetele uue värskuse, lootuse ja innustuse uue energiaga alustada.
  • Tõin tuppa värske kimbu tulpe. Lilled rõõmustavad mind alati ja eriti just tulbid toovad mõnusat kevade hõngu ja lootust, et varsti loodus jälle tärkab.
  • Joon tihti taimeteed. Igapäevaselt on mu lemmik värske sidruni- ingveri tee mündiga aga väga mõnusad on ka nurmenuku, kibuvitsa, kummeli või melissi teed.

Mis nippe Sina kevadväsimusega võitlemiseks kasutad ja mis Sinu jaoks kõige paremini toimib?

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.